VÅRENS PROGRAM 2020

Kulturen torsdag 27 februari kl 19.00

Hon är jag – en hyllning till Lill-Babs
Ni hälsas hjärtligt välkomna till kvällens inspelning av den nostalgiska TV-showen ”Solveigs Hörna". Kvällens värdinna är Solveig Bergqvist Larsson, som möter vår folkkära artist Barbro ”Lill-Babs” Svensson (spelad av Cecilia Kyllinge).

Vi får höra Lill-Babs berätta sin historia och om nyckelpersonerna genom liv och karriär. Övriga gäster i programmet är bl.a Simon Brehm och Lasse Berghagen. Självklart kommer Lill-Babs även att framföra schlagers såsom Klas-Göran, Kyss mig, Tuff brud och Itsy Bitsy, men också annat ur sin breda repertoar. Ackompanjemanget står det svängiga husbandet "Sligen&Slaggen" för.

Längd: 2 tim inkl paus.
Servering i pausen.

Kyrkans Hus tisdag 3 mars kl 18.30

Årsmöte och underhållning
Kvällen inleds med årsmötesförhandlingar och när dessa är klara blir det förtäring. Därefter underhåller Peter Westerberg med gitarr och sång. Han kommer att sjunga låtar av Bob Dylan.

Vi bjuder föreningens medlemmar.
För övriga kostar det 100 kr.
Anmälan om deltagande på
tel 0708-115353 senast fredag 28 feb.

Teaterresa till Gbg lördag 21 mars

Kontrabasen
Vi besöker Stadsteatern och ser en föreställning med Tomas von Brömssen i huvudrollen. Pjäsen handlar om den ensamme kontrabasisten och hans kärlekslängtan till sopranen Sara.
I pjäsen medverkar 6 musiker.

Föreställningen börjar kl 18.00.
Längd 1 tim och 30 min ingen paus. Avresa från jv-stationen kl 15.30.

I priset av 550 kr ingår bussresa, biljett, soppa med bröd (före föreställningen).

Anmälan senast 13 januari. Vi har begränsat antal biljetter.
Anmälan görs på tfn 0708-115353

Kulturen lördag 4 april kl 18.00

Lasse i gatan
Bröderna Victor och John Dohlsten (söner till Ulf Dohlsten) spelar upp en föreställning om Sveriges mest mytomspunne man. Vem var egentligen Lasse i Gatan? En varm, rolig, kärleksfull och snudd på galen berättelse om Lars o Ingela Gathenhielms liv. Lars Gathenhielm var en skeppsredare, som även var kapare. Han föddes på Västkusten och med kungens hjälp försvarade han landets gränser. Han blev adlad för sin piratverksamhet.

Längd: 1 tim 30 min inkl paus.
I pausen servering.

Kulturen fredag 24 april kl 19.00

Världen är en scen
123 Schtunk kommer tillbaka med nya galna upptåg i en föreställning med det bästa av och med Schtunk. Under många år har publiken skrattat och gråtit åt och med 123 Schtunks oefterhärmliga teaterclowner. I ”Världen är en scen” har 123 Schtunk valt ut egna favoriter och satt ihop en smällkaramell av scener från klassiker, nyskrivet material och naturligtvis deras egenkomponerade musik. Som vanligt utlovas en massa skratt.

Längd: 2 tim och 30 min inkl paus. Medverkande: Bortas Josefine Andersson, Lasse Beischer och Dick Karlsson.

Servering i pausen.