HÖSTENS PROGRAM 2018
Kulturen torsdag 27 september kl 19.00

Majornas 3dje rote

Orkestern med det speciella namnet är ett genuint Göteborgsband, som bjuder på en fantastisk underhållning med härlig spelglädje. Musiken som spelas är en blandning av visor, folkmusik och skotska reels. Flera visor har göteborgsanknytning som Älvsborgsbron, Kapten utan hav, Flickorna i Göteborg m fl.Man spelar ofta inför fullsatta hus som t ex på Palladium i Alingsås 5 april 2018. I pausen servering.

Pris 250 kr, med scenpass 220 kr, ungdom 50 kr (upp t o m 25 år)
Kulturen lördag 13 oktober kl 17.00

Madam Flod - Återkomsten

En föreställning med musikteater-drama-sång och ståuppkomik. Speltid c:a 70 min. Madam Flod – återkomsten, handlar om hur Hemsöbornas madam Flod upplever vår tid. Hon möter oss som äktenskapsrådgivare, ger råd om relationer och kärlek, berättar med humor och allvar om sina erfarenheter med Karlsson. Hade hon annonserat på Tinder eller Mötesplatsen efter en man? Hennes tankar kring #MeeToo?

På scen: Lisbeth Johansson, skådespelerska. Carita Jonsson, musiker.

Välkomna till ¨Nya Hemsöborna¨!

Kaffe/té serveras från kl 16.00 Pris 200 kr, med scenpass 180 kr, ungdom 50 kr (upp t o m 25 år)
Kulturen söndag 28 oktober kl 17.00

Caroline Wennergren

Caroline, är en duktig sångerska med olika musikstilar men som främsta inriktning den svarta jazzstilen. Ikväll tar hon oss med på en hyllning till Ella Fitzgerald, som skulle fyllt 100 år i år. Det blir en härlig blandning av jazz & swing av många storheter bl.a. Louis Armstrong. Ihop med dockan Leroy Armstrong blir det ¨buktaleri/sång¨.

Välkomna till en svängig eftermiddag!

Kulturen lördag 10 november kl 19.00

Pepperland - Beatlesmusik

Ikväll blir det drag i Kulturen Vårgårda. Det bästa Beatles Tribute Band kommer på besök och ger oss en konsert med Beatlesmusik från 60 - 70-talet, som får Kulturen att gunga i flera dagar. Du som var ung på 60-70 talet, även alla andra, kom och upplev en rockig nostalgikväll med fullt ös.

Välkomna. OBS vänta inte med biljettköpet!

I pausen servering. Pris 300 kr, med scenpass 250 kr, ungdom 50 kr
(upp t o m 25 år)