VÅRENS PROGRAM 2019

Kulturen lördag 19 jan kl 17.00

Imitera! Solo
Nu är han tillbaka med alla sina träffsäkra imitationer. 2012 turnerade Anders i riksteaterns regi med föreställningen Imitera! som uppmärksammades i TV4 och spelades i hela landet. Nu är han här med uppdaterad föreställning med både gamla och nya figurer och vässade texter. Vi får möta alla hans figurer och personer från förr och nu. Tommy Körberg, Edward Blom, Kalle Moraeus, Cornelis är några som gestaltas med glimten i ögat, med humor och allvar, ibland kusligt likt...! Vem vet kanske Zlatan tittar in i Kulturen denna afton, och det kan även bli ¨en stänkare¨

Kaffe/té serveras från kl 16.00

Kyrkans Hus tisdag 19 feb kl 18.30

Årsmöte och underhållning
Vi inleder med årsmötesförhandlingar och bjuder sedan på förtäring. Därefter underhåller Britt-Marie Stridh med dragspel och sång.

Vi bjuder föreningens medlemmar.
För övriga kostar det 100 kr.
Anmälan om deltagande på
tel 0708-115353 senast fredag 15 feb.

Kulturen lördag 16 mars kl 17.00

Drottningsylt
Alla Sveriges kvinnliga monarker på ett bräde. Josefin Johansson och Robert Noack ger er samtliga svenska drottningar från Sigrid Storråda till Silvia – alla på en dryg timme via sketcher, sång och dans. Roligt, ibland sorgligt, alltid intressant. Josefine ¨Josefinito¨ Johansson är en komiker och artist som skrivit och agerat för radio, TV och scen sen 2007. Robert Noack är sångare som agerat som Karl- Oskar i Kristina från Duvemåla.

Kaffe/té serveras från kl 16.00

Kulturen lördag 6 april kl 18.00

Nationalparken
Gänget som skapade och medverkade i succéshowen Fäboland är tillbaka med en ny musikfylld föreställning! Följ med in i de djupa skogarna, in i byalagsgubbarnas, skogsmaskinernas och de mjuka mossbäddarnas land. Här hörs berättelser om mormorstallar, dragspel och motorsågar; om kaffekorgar och landskapsdjur; om gröna vågen och om de som bodde här förr. Av och med Sveriges bästa folkmusiker Sara Parkman och Samantha Ohlanders. I pausen servering.Välkomna till Kulturen och Nationalparken!

Kulturen söndag 28 april kl 18.00

Ett urtaget hjärta – med 123 Schtunk
Ett nyskrivet teaterspel i två akter om genier och relationer, författat av dramatikern CO Evers. Får det plats fler genier än ett i en kärleksrelation? Eller måste något av dem stiga åt sidan? Följ med på en sprakande, genialisk och äktenskaplig resa. Allt förstås kryddat med 123 Schtunks nyskrivna musik!
Medverkande: Lasse Beischer, Josefine Andersson och Dick Karlsson. Servering i pausen.
Välkomna till en kväll då allt kan hända!

Pris 250 kr, med scenpass 220 kr, ungdom 50 kr (upp t o 25 år)

Vårgårda Teaterförening